Yleiset varausehdot
Olethan ystävällinen ja huomioit nämä ehdot varatessasi majoituksen sekä majoittuessasi. Nämä varausehdot koskevat yksittäisten henkilöiden majoitusvarauksia Huoneistohotelli Lietsussa (Lietsu Palvelut Oy), kun asiakkaan tekemään varaukseen kuuluvien huoneistojen määrä on enintään 9, ja ryhmävarauksia silloin, kun asiakkaan tekemään varaukseen kuuluvien huoneistojen määrä on 10 tai enemmän. Ulkoisten myyntikanavien kautta tehdyissä varauksissa pätevät ensisijaisesti ulkoisen myyntikanavan varausehdot.
SAAPUMINEN JA LÄHTEMINEN
Huoneisto on asiakkaan käytettävissä tulopäivänä klo 16.00 ja se on luovutettava lähtöpäivänä klo 11.00 mennessä. Hotellilla voi olla tästä poikkeavia tulo- ja lähtöaikoja. Tarkistamme majoittujien henkilöllisyyden sisäänkirjautumisen yhteydessä. Turvallisuussyistä vain henkilökunta ja hotelliin sisään kirjautuneet henkilöt päästetään huoneistoihin ja muihin varattuihin tiloihin.
Kaikki asiakkaat ovat velvollisia täyttämään ja allekirjoittamaan viranomaisille tarkoitetut matkustajakortit ennen saapumistaan sähköisesti verkkopalvelussa tai saapuessaan hotelliin. Mikäli asiakas ei ole täyttänyt matkustajakorttia saapuessaan, on hän velvollinen täyttämään ja palauttamaan sen hotellin vastaanottoon mahdollisimman pian vierailunsa aikana.
Asiakkaan on luovutettava huoneisto lähtöpäivänä klo 11.00 mennessä ellei muuta ole sovittu. Mikäli asiakas ei luovuta huonetta lähtöpäivänä klo 11.00 mennessä, on hotellilla oikeus veloittaa asiakkaalta klo 11.00 jälkeen 10 € kultakin alkavalta tunnilta, kunnes asiakas on asianmukaisesti luovuttanut huoneen.
VARAAMINEN
Varauksen yhteydessä asiakkaan tulee ilmoittaa nimi, osoite, puhelinnumero, sähköpostiosoite, saapumis- ja lähtöajankohta sekä maksutapa. Varaus sitoo hotellia, kun se on vahvistettu suullisesti, kirjallisesti tai sähköpostitse. Hotelli voi asettaa varauksen ehdoksi erilaisia sääntöjä, varausmaksun suorittamisen tai varauksen vahvistamisen luottokortilla. Asiakas on velvollinen tarkistamaan varausvahvistuksen tiedot.
Varauksen voi tehdä vain yli 18-vuotias henkilö. Alaikäiselle huoneiston varaava on vastuussa alaikäisestä henkilöstä riippumatta siitä, majoittuuko hänen kanssaan vai ei. Yksin majoittuvalla alaikäisellä on oltava huoltajan allekirjoittama lupa, josta käy ilmi alaikäisen nimi, syntymäaika ja majoittumisajankohta. Myös huoltajan nimi ja puhelinnumero vaaditaan.
Varausta ei pääsääntöisesti voi tehdä tiettyyn huoneistoon. Hotellissa on muutamia lemmikeille tarkoitettuja huoneistoja, allergiahuoneistoja sekä kaksi esteettömäksi varusteltua huoneistoa, jotka ovat varattavissa saatavuustilanteen mukaan.
Ellei muuta sovita, ryhmävarauksen tehneen asiakkaan on toimitettava kirjallisesti seuraavat tiedot hotellille viimeistään 7 vrk ennen saapumisajankohtaa: ryhmänjohtajan nimi ja yhteystiedot, arvioitu saapumisaika ja lähtöaika, erityisruokavaliot, huonejaot, yöpyjien nimet, henkilötunnukset, kansalaisuudet ja sähköpostiosoitteet.
MAKSAMINEN
Hotelli hyväksyy tavallisimmat maksukortit ja käteisen. Hotelli ei kuitenkaan ole velvollinen hyväksymään ulkomaista valuuttaa, kuponkeja, shekkejä tai maksukortteja. Jos varausta ei ole maksettu ennakkoon, on varaus maksettava käteisellä tai maksukortilla sisäänkirjauduttaessa.
Laskutamme erillisellä laskulla vain yrityksiä, joilla on voimassa oleva sopimus hotellin kanssa. Yksityishenkilöitä emme laskuta. Laskutettavista varauksista tulee sopia etukäteen hotellin kanssa. Laskutuslisä on 8,00 € ja maksuehto 14 vrk. Emme laskuta ulkoisten myyntikanavien kautta tulleita varauksia.
Yksittäisvaraukset
Ennakkoon maksettava varaus: Varaus maksetaan huoneiston varauksen yhteydessä ennakkoon.
Maksu sisäänkirjauduttaessa: Varaus tulee taata luottokortilla varaushetkellä. Varaus maksetaan sisäänkirjautumisen yhteydessä käteisellä tai maksukortilla hotellissa, tai maksukortilla verkkopalvelussamme. Mikäli varauksen kesto on yli 7 vrk, tulee asiakkaan maksaa ensimmäiset 7 vrk saapuessaan ja jatkossa 7 vrk välein.
Ryhmävaraukset
Ryhmähinnan saamiseksi edellytämme, että maksut hoidetaan asiakkaan toimesta keskitetysti.
Ellei muuta ole sovittu, ryhmävarauksesta laskutetaan 50 % varauksen hinnasta 30 päivää ennen varauksen alkamispäivää ja loput 50 % varauksen hinnasta 14 päivää ennen varauksen alkamispäivää.
Hotelli laskuttaa ilmoitetusta osallistuja- ja huoneistomäärästä, vaikka todellinen määrä olisi pienempi. Henkilömäärän kasvaessa tai lisäpalveluja käytettäessä laskutamme todellisen osanottajamäärän ja palvelujen käytön mukaan.
HINNAT
Ilmoitetut hinnat sisältävät kulloinkin voimassaolevan arvonlisäveron. Hintaan sisältyvät huoneiston kodinkoneiden, astioiden ja ruokailuvälineiden käyttö, wc-paperit, vuode- ja liinavaatteet, pyyhkeet sekä perussaippuat. Keittiöt on varusteltu perusmausteiden, kahvin, teen sekä astian- ja pyykinpesuaineen aloituspakkauksella. Asiakas tuo mukanaan muut tarvitsemansa elintarvikkeet sekä pesuaineet.
Hintaan sisältyy huoneiston loppusiivous. Majoituksen aikana huoneistossa suoritetaan siivous vain, jos varaus on tehty yhtäjaksoisesti yli neljälle vuorokaudelle, jolloin suoritetaan ylläpitosiivous joka neljäs päivä tai sopimuksen mukaan. Ylimääräisistä sovituista siivouskerroista veloitetaan 30 €/kerta. Erittäin likaisen tai eritesiivottavan huoneiston siivouksesta veloitetaan 65 €/tunti. Wc-papereita hotelli täydentää päivittäin.
Tarjoukset koskevat vain uusia, ei kampanjan aikana peruutettuja ja uudelleen tehtyjä varauksia. Tarjoushinta on voimassa kampanjan voimassaoloaikana, eikä sitä voi siirtää tarjouksen voimassaoloajan jälkeen muihin ajankohtiin tai yhdistää muihin alennuksiin tai tarjouksiin. Tarjous on henkilökohtainen, eikä se siirry tarjouksen voimassaoloajan päätyttyä nimenmuutoksen tai varauksen muutoksen yhteydessä toiselle matkustajalle. Tarjoushintaisia huoneistoja ja lisävuoteita on saatavilla rajoitetusti ja hinta saattaa vaihdella saapumis- ja lähtöpäivän mukaan.
LEMMIKKIELÄIMET
Lemmikkieläimet ovat tervetulleita hotelliimme. Veloitamme lemmikeistä 15 € per yö ja veloitus sisältää enimmillään kaksi lemmikkiä. Lemmikkien tuomisesta hotelliin on aina ilmoitettava etukäteen ja asiakas vastaa henkilökohtaisesti lemmikkinsä hyvinvoinnista sekä sen mahdollisesti aiheuttamista vahingoista ja kuluista. Lemmikit eivät saa aiheuttaa häiriötä muille hotellivieraille. Lemmikkihuoneita on rajallinen määrä.
MUUTOKSET JA PERUUTUS
Asiakas voi muuttaa tai perua varauksensa käytetyn varauskanavan ja varatun hinnan mukaisten ehtojen puitteissa. Hotellin ulkopuolisen varauskanavan kautta tulleet varaukset tulee muuttaa ja perua samaa kautta, kuin varaus on tehty. Jos muuta ei ole sovittu varauksen yhteydessä tai asiakkaan valitsemaan hintaan tai varausajankohtaan ei liity muita ehtoja, pätevät seuraavat ehdot:
Yksittäisvaraukset
Peruutusoikeus 24 h ennen saapumista: Asiakkaalla on oikeus muuttaa tai perua varauksensa kuluitta viimeistään 24 tuntia ennen varauksen alkamisajankohtaa (klo 16.00). Asiakas saa maksunpalautuksen tilisuorituksena tai hyvityksenä maksukortille. Jos varausta ei ole muutettu tai peruutettu viimeistään 24 tuntia ennen varauksen alkamisajankohtaa ja asiakas jättää saapumatta, hotellilla on oikeus veloittaa asiakkaalta ensimmäisen majoitusvuorokauden hinta. Jos asiakas lähtee hotellista pois ennen sovittua lähtöpäivää, on asiakkaan ilmoitettava lähdöstä hotellille viimeistään klo 16.00 lähtöä edeltävänä päivänä. Muutoin hotellilla on oikeus veloittaa asiakkaalta muutosmaksuna yhden majoitusvuorokauden hinta.
Peruutusoikeus 7 vrk ennen saapumista: Asiakkaalla on oikeus muuttaa tai perua varauksensa kuluitta viimeistään 7 vrk ennen varauksen alkamisajankohtaa. Asiakas saa maksunpalautuksen tilisuorituksena tai hyvityksenä maksukortille. Jos varausta ei ole muutettu tai peruutettu viimeistään 7 vrk ennen varauksen alkamisajankohtaa ja asiakas jättää saapumatta, hotellilla on oikeus veloittaa asiakkaalta majoituksen ensimmäisten 7 vrk hinta. Jos asiakas lähtee hotellista pois ennen sovittua lähtöpäivää, on asiakkaan ilmoitettava lähdöstä hotellille viimeistään 7 vrk ennen uutta lähtöpäivää. Muutoin hotellilla on oikeus veloittaa asiakkaalta muutosmaksuna varatun majoituksen seuraavan enintään 7 vrk hinta.
Ei peruutusoikeutta: Peruutusoikeutta ei ole eikä varausta voi muuttaa. Maksua ei palauteta.
Ryhmävaraukset
Ellei muuta ole sovittu, asiakkaalla on oikeus seuraavien peruutusaikojen puitteissa perua ryhmävaraus:
- viimeistään 30 vuorokautta ennen saapumispäivää: ilman kuluja
- 14-29 vuorokautta ennen: hotellilla on oikeus periä 50% varauksen kokonaissummasta
- 0-13 vuorokautta ennen: hotellilla on oikeus periä 100% varauksen kokonaissummasta
Mikäli asiakas muuttaa varauksen ajankohtaa, se katsotaan aikaisemman varauksen peruuttamiseksi ja uuden tekemiseksi.
Hotellin oikeudet peruutukseen
Ylivoimaisen esteen (force majore) ollessa kyseessä, hotellin on mahdollisimman pian ilmoitettava asiakkaalle peruutuksesta. Asiakkaalla on tällöin oikeus saada maksamansa suoritukset takaisin. Hotellilla on oikeus peruuttaa varaus myös, mikäli asiakas ei ole noudattanut maksuehtoja.
ASIAKKAAN VASTUU
Asiakas on vastuussa varauksen yhteydessä annettujen yhteystietojen oikeellisuudesta. Hotelli ei ole korvausvelvollinen tilanteissa, joissa varausvahvistusta tai muuta varaukseen liittyvää tietoa ei ole voitu toimittaa asiakkaalle virheellisten yhteystietojen vuoksi.
Lukituskoodia ei saa luovuttaa muille kuin samassa huoneessa yöpyville. Asiakkaan on aina tarkistettava, että ovet lukkiutuvat lähdettäessä huoneistosta tai hotellista.
Hotellissa noudatetaan hyviä tapoja, järjestyssääntöjä sekä viranomaisten antamia ohjeita ja määräyksiä. Asiakas on vastuussa huoneiston yleisestä siisteydestä ja irtaimistosta majoittumisen aikana. Asiakkaat eivät saa häiritä käyttäytymisellään muita hotellivieraita tai hotellin läheisyydessä asuvia. Pyykinpesu- ja astianpesukoneiden käyttö on sallittua vain asiakkaan oleskellessa huoneistossa ja vain klo 6-22 välisenä aikana. Hotelli on savuton. Tupakointi hotellin tiloissa on ehdottomasti kielletty ja johtaa aina palohälytykseen ja otsonointiin.
Asiakas vastaa tahallaan tai huolimattomuudella aiheuttamistaan vahingoista, jonka asiakas, asiakkaan vieras tai lemmikkieläimet aiheuttavat huoneelle tai hotellin muille tiloille (ml. epäsiististä asumisesta aiheutuva ylimääräinen siivoustarve), siellä oleville huonekaluille tai varusteille sekä hotellin muille asiakkaille tai heidän omaisuudelleen. Asiakas on velvollinen korvaamaan sen irtaimiston, jonka hän kadottaa tai luvattomasti vie hotellin tiloista. Tupakointikiellon rikkomisesta aiheutuvat hälytys-, huolto-, ja siivouskulut maksaa aina kiellon rikkonut henkilö tai viime kädessä varauksen yhteyshenkilö. Vastuu vahingosta määräytyy yleisten vahingonkorvausta koskevien periaatteiden mukaan. Hotellissa oleskelevan henkilön asiattomasta toiminnasta johtuvasta hälytyksestä tai ilmoituksesta aiheutuva maksu on alkaen 200 €. Asiakas tai viime kädessä varauksen yhteyshenkilö hyväksyy, että hänen aiheuttamansa vahinkojen kustannukset veloitetaan siltä maksukortilta, jolla hän on varauksensa tehnyt tai laskutetaan niillä laskutustiedoilla, jotka on hotellille annettu.
Jos asiakas olennaisesti laiminlyö velvollisuutensa voidaan asiakas poistaa hotellista, jolloin asiakkaalla ei ole oikeutta maksun palautukseen tai korvauksiin. Järjestyssääntöjen rikkomisesta aiheutuvat hälytys- ja muut kulut maksaa aina hälytyksen aiheuttaja tai viime kädessä varauksen yhteyshenkilö. Myös aiheettomista yhteydenotoista, jotka johtavat hälytyskäyntiin, sekä asiakkaan omasta virheestä johtuneista hälytyskäynneistä, perimme hälytyksen tehneeltä henkilöltä hälytyksestä aiheutuneet kulut kokonaisuudessaan.
Mikäli asiakas tai majoitusvarauksen yhteydessä ilmoitettu samaan majoitusvaraukseen kuuluva henkilö on aiempien majoitusten yhteydessä rikkonut olennaisella tavalla näitä varausehtoja tai hotellin järjestyssääntöjä, pidättää hotelli oikeuden olla hyväksymättä asiakkaan uusia varauksia tai perua tällaisen asiakkaan tekemät uudet varaukset ennen niiden alkamista. Jos hotelli peruu asiakkaan tekemän uuden varauksen edellä mainitulla perusteella, on hotellin vastuu rajoitettu asiakkaan etukäteen maksamien maksujen palauttamiseen.
HOTELLIN VASTUU
Hotelli ei vastaa asiakkaan huoneistoon tai hotellin yleisiin tiloihin jätetyistä tavaroista. Hotelli ei vastaa hotellin pysäköintialueella olevan kulkuvälineen tai sen sisällä olevan omaisuuden vahingoittumisesta tai katoamisesta.
Jos hotelli ei siitä riippumattomista syistä voi tarjota jo varattua ja maksettua huoneistoa, on myyjällä oikeus tarjota asiakkaalle vaihtoehtoista hotellimajoitusta paikkakunnalla. Muutoksista on ilmoitettava varauksen yhteyshenkilölle niin pian kuin mahdollista. Mikäli majoitus ei toteudu hotellin virheen johdosta, tai jos majoituksen laatu on todistettavasti alentunut merkittävästi hotellin tekemän virheen johdosta, asiakas on oikeutettu hyvityksiin tai enimmillään suoritetun varausmaksun palautukseen kokonaisuudessaan. Asiakkaan muita mahdollisia kuluja ei hyvitetä.
Hotellihuoneistojen varustukseen ja kuntoon liittyvät huomautukset ja valitukset on tehtävä jo saapumispäivänä tai mahdollisimman pian, jolloin hotellilla on mahdollisuus korjata virheet. Hotelli ei ole velvollinen hyvittämään asiakasta jälkikäteen tehdyistä huomautuksista.
Oikeus varausehtojen muutoksiin pidätetään.